خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/31 - 13:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جاسمی با اشاره به انتشار یادداشت رئیس جمهور در واشنگتن پست:

احیای تحریم‌ها باعث امتیازدهی ایران نمی‌شود/ افکار عمومی جهان رفتار هیات حاکمه آمریکا را تقبیح می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افکار عمومی جهان، رفتار ترامپ و هیات حاکمه آمریکا در قبال ایران را تقبیح می‌کنند.

سیدقاسم جاسمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص یادداشتی که رئیس جمهور روحانی در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده است، اظهار داشت: آقای روحانی به خوبی در یادداشتی که اخیرا در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرده این موضوع را یادآور شده که پس از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی ایران نیز می‌توانست اقدام متقابل انجام داده و خروج ایران را اعلام کند که قطعا در آن صورت منطقه وارد ناامنی و بی‌ثباتی بیشتر می‌شد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکار جایگزین برای اقدام متقابل با رفتار آمریکا، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران یک دوره کوتاه برای دیگر طرف‌های عضو برجام در نظر گرفت تا کشورهای اروپایی، چین و روسیه در راستای کاهش آثار نامطلوب تصمیم آمریکا درباره توافق هسته‌ای، تلاش کنند.



وی افزود: رئیس جمهور ایران در این یادداشت به خوبی اشاره کرده است که دولت آمریکا نباید بنا بر اطلاعات نادرست و تحلیل‌های غیرواقعی گروه‌های تروریستی و اسرائیل دچار این توهم شود که احیای تحریم‌ها باعث امتیازدهی ایران می‌شود.



جاسمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و تروریست‌‎ها با ارائه اطلاعات غلط به آمریکا، این باور را در رئیس جمهور آمریکا ایجاد کرده‌اند که با اعمال تحریم‌های بیشتر، می‌توانند ایران را زمین گیر کنند اما ملت ایران با عزم راسخ، وحدت داخلی و تکیه بر توان داخلی تحریم‌های آمریکا را بی اثر می‌کنند.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهان برای ایران فقط آمریکا نیست و مورد توجه قرار دادن تقویت روابط ایران با کشورهای همسایه و همجوار همچنین افزایش روابط ایران با کشورهای شرقی و حتی اروپایی، ایران را در عرصه بین‌‎المللی مقتدر کرده و آمریکا در جهان منزوی می‌شود، ضمنا در این شرایط افکار عمومی جهان، رفتار ترامپ و هیات حاکمه آمریکا در قبال ایران را تقبیح می‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 262049
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم